Κυριακή 28 Αυγούστου 2016

Τα διπλά ή τίποτα, της Ελβίρα Σάστρε

(Μετάφρ.: Nathalie)




Όλοι είμαστε ερωτευμένοι.
Μόνο κάποιοι είμαστε ξύπνιοι.

~~~

Η αγάπη είναι μια ανοικτή παρένθεση.

~~~

-Μ' αγαπάς;
-Πιο πολύ κι απ'τη ζωή μου, είπε ο αυτόχειρας.

~~~

Γνώριζα πως ακόμη την αγαπούσα
γιατί τη μισούσα με μια βαναυσότητα ονειροπόλησης.
Γνώριζα πως πια δεν την αγαπούσα
γιατί το μίσος εξαφανίστηκε.
Τα διπλά ή τίποτα.

~~~

Γνωρίζω πως με κάνεις ευτυχισμένη
γιατί η θλίψη μου δεν σε αναγνωρίζει.

~~~

Ήταν τόσο όμορφη που με έκανε να αμφιβάλλω:
Θα την αγαπούσα από έξω
ή θα με αγαπούσα από μέσα;

~~~

Την αγαπούσα με την αιωνιότητα που παρέχει
η γενναιότητα μιας αξέχαστης στιγμής.

~~~

Όταν τόλμησες να με διαβάσεις
εγώ ήδη ήμουν σε άλλο βιβλίο.

~~~

Περνούσαμε τόσο χρόνο μαζί
που πιστεύαμε πως δεν κάναμε κάτι άλλο.
Σφάλλαμε.
Τα κάναμε όλα.

~~~

Μου ζήτησε να της γράψω
ένα ποίημα αγάπης.
Σχεδίασα ένα πουλί
κι έφυγε.

~~~

Δεν υπάρχει χειρότερη μορφή του να ξεχνάς
από το να αγνοείς.

~~~

Είσαι ένας έκπτωτος άγγελος,
αλλά εσύ μου έδειξες να πετώ
κι είναι αυτή αιτία αρκετή
για να ξανασηκωθείς.

~~~

Τείνω να συμφιλιώνομαι με τον κόσμο μου
όταν βλέπω κάποιον να μιλά μόνος
δυνατά: μια μοναξιά λιγότερη.

~~~

Είμαι εξίσου αδύναμη κι εξίσου δυνατή
με ένα λουλούδι στη μέση ενός κάμπου με χαλάσματα.

~~~

Μοιράζομαι τη μοναξιά μου με την πλάτη μου`
γι'αυτό πάντα είμαι σε διαρκή
διαφυγή: μόνη με αγκαλιάζω.

~~~

Τα αυτιά μου είναι ξεχειλισμένα όνειρα
από όταν μου φίλησες τα βλέφαρα.

~~~

Στοιχημάτισες στο να είσαι η πρώτη
και ήσουν,
αλλά δεν αντιλήφθηκες πως στην αγάπη
αυτός που πάντα κερδίζει
είναι όποιος φτάνει τελευταίος.

~~~

Σε θέλω μέχρι να μου αποδείξεις το ανάποδο.

~~~

Η λησμονιά είναι μια κατάσταση αποσύνθεσης.

~~~

Δεν έχει να κάνει με το να βαδίζεις κοιτώντας το πάτωμα,
αλλά με το να περπατάς αναζητώντας τα ίχνη της.

~~~

Το να αντιλαμβάνεσαι μια αγκαλιά στην πλάτη
σαν το ένα σώμα να ήταν αιτία
και το άλλο σώμα αποτέλεσμα.

~~~

Από όταν σε σκέπασα,
η πλάτη μου όλη είναι μια πληγή.

~~~

Η ζωή μου χαμογελά και έχει τα δόντια σου.

~~~

Υπάρχουν στιγμές στις οποίες η ζωή
σε τοποθετεί στην ίδια απόσταση
του να δραπετεύσεις ή να μείνεις για πάντα.

~~~

Η ειρήνη δεν είναι η απουσία θορύβων,
είναι το να τους ακούς και να τους μετατρέπεις σε σιωπή.

~~~

Εκείνοι μάχονται να αποδείξουν πως είναι
οι καλύτεροι συγγραφείς.
Εγώ μόνο επιχειρώ να δοκιμάσω
να είναι άλλες οι μούσες μου.

~~~
Το να γράφεις είναι για δειλούς`
γνήσια ανδρεία, η αγάπη.
Όλα μαζί, ποίηση.

~~~

Δύο πρόσωπα που λησμονιούνται
απλά αγαπιούνται με άλλον τρόπο.
Η λησμονιά φτάνει με τη μοναξιά,
όταν κανείς είναι μόνο ένας
και δεν υπάρχει οπή για άλλον.

~~~

Baluarte, 2014

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου